Nie marnuj czasu na sprzątanie

Dodane: 30-01-2016 08:31
Nie marnuj czasu na sprzątanie Warto sprzątać samodzielnie, czy lepiej zatrudnić firmę? A może potrzebujesz sprzętu gastronomicznego? Sprawdź wypożyczalnia gastronomiczna kraków

O sezonowych porządkach

Czas wiosennych porządków już dawno minął. To niby ten moment, kiedy robi się to WIELKIE SPRZĄTANIE, bo się zwija zimową garderobę, myje się okna i takie tam. Cóż - co sezon to nowe atrakcje. Bałagan jak wiadomo robi się sam, a posprzątać to już nie ma komu. Na co dzień często ciężko się zmobilizować, dlatego może tego typu zrywy, niczym wielka rewolucja, mają jakiś sens? Zawsze można przy okazji odnaleźć jakieś zagubione skarby. I spalić kalorie. Dużo kalorii.


Ekologiczne alternatywy

Ekologiczne produkty zyskują na popularności. Wierzymy w ich jakość oraz w to, że nie zatruwamy środowiska. Warto się przyjrzeć organicznym kosmetykom i ekologicznym środkom czystości. Czy warto się skusić? Proszki do prania są skuteczne, ponieważ zawierają m.in fosforany, które potem stają się bardzo dużym problemem w przyrodzie. Biorąc pod uwagę , że coraz łatweij o ekologiczny zamiennik warto trochę poeksperymentować - to wcale nie musi duzo kosztować. Poczytajmy opinie na forach internetowych, poszukajmy alternatywy - ekologicznie nie zawsze znaczy drożej, i nie zawsze znaczy że mniej skutecznie.


Deleguj zadania

Jeżeli nie lubimy sprzątać, a naszego partnera dręczy ten sam problem, to warto wspólnie go rozwiązać. Nasz dom w końcu nas reprezentuje przed innymi ludźmi, a nie chcielibyśmy wypaść na osoby niechlujne i niezdolne do zadbania nawet o swoją własność. Utrzymywanie porządku to ostatecznie obowiązek, chociaż tego nienawidzimy. Dobrym pomysłem będzie rozdział miejsc do sprzątania ? w ten sposób skrócimy czas pracy. My zajmujemy się parterem, a ukochany piętrem czy na przykład podział na kuchnię i łazienki oraz salon i inne pomieszczenia to jedynie kwestia tego, jak się umówimy. Ważne jest to, aby dokładnie nakreślić zadania. Inna propozycja to zmienianie się co tydzień ? pierwsza i trzecia sobota miesiąca przypada nam, a drugą i czwartą zostawiamy dla sympatii. W ten sposób zyskujemy dwa tygodnie wolne od nielubianej czynności, co sprawia, że trudniej jest przekonać siebie i współlokatora do tego, aby zignorować mycie i odkurzanie oraz inne czynności związane ze sprzątaniem.